BrikóFilm

Ex kertivasutas blog, kiegészítve Lilu lányom betegségének és gyógyulásának történetével, ami most saját magammal foglalkozik (kiírom a fájdalmat magamból...)

Friss topikok

Kerti napló - 2006 március 11. - A kezdetekről

2006.03.11. 21:58 | Briko | Szólj hozzá!

Címkék: vasút kerti kertivasút lgb

Több, mint 2 évvel ezelőtt, karácsony előtt a Lurdy Ház-ban lévő modellboltban jártam a feleségemmel, amikor feltűnt a hatalmas doboz, rajta egy számomra hihetetlenül kedvezőnek tűnő akciós ár... Hatalmas mázlim volt, mert az asszony folyamatosan azzal bombázott, hogy sokkal jobban tetszene neki a nagyobb vonat, mint a H0 méretarányú modell, így hamar magamévá is tettem a batyút, ami egy LGB analóg startszett volt. Fél évet porosodott a pincében, amikor is egyszer kemény összetűzésbe keveredett valamelyik lábujjammal... Akkor berágtam, felvittem, kibontottam, először még a szobában és kipróbáltam... Másnap már a kertben fényképeztem a csodát...

Hamar rájöttem, hogy a kezdőkészletben lévő sínanyag nekem édeskevés, gőzerovel nekiálltam a beszerzési helyek felkutatásának, ami kis hazánkban elég szűkösnek mondható.

De mindenre van megoldás, így hozzájutottam sínekhez is, lehetett építkezni. Sokat agyaltam az "ágyazaton", szemem elott Martisz barátom kertivasútja lebegett, mint intő példa, aki fa-alapra fektette a vágányokat, most szedi fel az egészet, mert el is vetemedtek a lécek. Így jött a tégla alap, mint ötlet. Eloször kiástam az "alap" helyét, belepróbáltam a téglákat, vízmértékkel szórakoztam, hogy lehetoleg egyenes legyen, majd jött egy vékony betonréteg, amibe bele lehetett ültetni végül a téglákat. Ahol maradt anyag, ott a fugázásra is fordítottam időt. Nagy az arcom, apósom nélkül ezekkel a munkákkal talán még most se végeztem volna.

Közben fejlődött a pincében a digitális technika, és tudtam, hogy az LGB-ben is elérhető már, így az isten se mentett meg az újabb beruházástól, az Erkel utcai boltban megrendeltem egy digit LGB kezdőkészletet, amit meglepően baráti áron, rövid idon belül le is szállítottak.

A kert első felében elindulhatott az első digitális kertivasút.

Igen ám, de a startszettes szerelvények, mint tudjuk, a legritkább esetben felelnek meg a kedves vevő elképzeléseinek. Irány Bécs, a modellboltok végigjárása, hol van kertivasút-angebote. Találtam is megfelelőt, irány haza, kipróbálás, nagy boldogság. Következő évben kitaláltam, hogy kicsi a pálya, ugyan, terjeszkedjünk már a kert másik végébe is. Ezt már nem fogadta a család részérol osztatlan öröm, de azért úgy-ahogy megvalósult a dolog. Igaz, itt éreztem, hogy most nem a végleges pályát építem, ezért kispóroltam a beton alapot a sínek alól, meg is lett az eredménye, enyhe hullámvasút érzése van a szemlélődőnek. Közben Németországban is beszereztem még egy mozdonyt, pár kocsit, illetve a lokshop-ról is szemezgettem az akciós választékból. Valamelyik vásáron megláttam az Albula hangdekóderes mozdonyt, éreztem, ismét elvesztem. De a beszerzése egész mostanáig váratott magára. Idén év elején sikerült elég jó áron hozzájutni egy komoly tétel sínanyaghoz, eljött az ideje az újabb fejlődésnek. Közben családi okok miatt megválok a H0-tól, az ebbol befolyó összeg egy részét költöm az LGB -re. Így rendeltem meg most a lokshop - ról két mozdonyt, valamint több személyvagont. Kialakult a fejemben, hogy körülbelül mit is szeretnék majd látni a kert másik részében: hegyes-völgyes tájat, alagúttal, a hegytetőn állomással, valamint egy viaduktot. Hogy ezt hogy fogom megépíteni - na azt még nem tudom, nem lesz egyszerű, az biztos.

Egyenlőre itt tartok, eddig jutottam..

A bejegyzés trackback címe:

https://brikofilm.blog.hu/api/trackback/id/tr23187568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása